کاهش آسیبهای اجتماعی؛
برقراری ارتباط تنگاتنگ مدرسه با مسجد
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بسیاری از مدارس شرایط خوب و شأنیت ندارند و به پشتیبانی نیاز دارند که از طریق برقراری ارتباط تنگاتنگ مدرسه و مسجد به دست میآید.
به گزارش شبکه اطّلاعرسانی «رهیاب»؛ سردار حسن شاهوار پور در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان که امروز «نوزدهم اردیبهشتماه» در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) سکاندار انقلاب اسلامی بود که بعد از پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) بهعنوان شخصیت نمونه و بینظیر در طول تاریخ ظهور و بروز پیدا کرده است. قبل از ظهور امامزمان (عج) شخصیتی مانند امام (ره) ظهور و بروز پیدا کرد. ایشان هم علوم و معارف دینی را موشکافی میکرد و هم در حوزه حکمرانی بر مبنای مکتب شیعه وسط میدان آمد و تحول عظیمی را پایهگذاری کرد که امروز منشأ همه تحولات دنیا شده است.
وی افزود: امروز حرکت امام (ره) در دنیا حرف اول را میزند و یکی از دغدغهمندیهای اصلی همه قدرتمندان دنیا حرکت توفندهای بود که با هدایتها و حرکت امام شکل گرفت. امام (ره) یک معلم بهتماممعنا بود. زمانی که خبر شهادت فرزند ارشدشان را به ایشان دادند سر کلاس درس بود؛ اما درس را قطع نکرد و ادامه داد.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به جنایاتی که در غزه رخ میدهد، گفت: مکتبی که امام (ره) ارائه داد برای جلوگیری از این اقدامات ضدبشری و برای معرفی انسانیت به معنای واقعی به همه جوامع و طی مسیر الهی است؛ بنابراین امام (ره) حرمت معلمی را با ساخت انسان آغاز کرد.
شاهوار پور با اشاره به اقدامات شهید مطهری بیان کرد: زمانی که آقای مطهری شهید شد، امام (ره) فرمود شهید مطهری حاصل عمر من است. شهید مطهری محتواهای عمیق در دفاع از مکتب اسلام تهیه کرد و کرسی گرفت و جبههای علیه تفکری که میخواست اسلام، تفکر اسلامی و انسانیت را منکوب کند ایجاد کرد و این تفکر با پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و دشمن متوجه شد کجا و چگونه باید هدف قرار میگرفت و برای همین شهید مطهری ترور شد.
وی عنوان کرد: در طول زمان تلاشهای زیادی شد تا این حرکت ادامه یابد؛ اما متأسفانه در تبوتاب حرکت دولتها آدمهایی آمدند و این حرکت گاهی متوقف و گاه سرکوب میشد. آموزش و تربیت مکمل یکدیگر هستند و از هم جداشدنی نیستند.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: کشتهشدن آدمها در غزه را میبینیم و این محصول آموزش صرف است و روح انسانی در کنار آن نیست؛ بنابراین باید تعلیموتربیت کنار یکدیگر و با نیازهای روز و منطبق با نیازهای جوان باشد. متأسفانه در دوران کرونا سکتهای در حرکتها داشتیم و محصول این سکته و عدم ارتباط معلم با دانشآموز، فتنه سال ۱۴۰۱ و دیوار بیاعتمادی بین معلم، پشتیبان معلم، حاکمیت و دانشآموز شد.
وی با بیان اینکه در بخش آموزش بسیار عقب هستیم، افزود: چقدر هزینه دادیم تا این اوضاع را برگردانیم. هنوز هم در فکر نوجوان ما یک سری یافتههای غلط و دروغ که دشمنروی کار آن کارکرده، تثبیت شده است که باید اصلاح شوند. این موضوع به مجاهدت معلمان برمیگردد و خوشبختانه در خوزستان حرکتهای خوبی شروع شده است و امیدواریم باهمت و روحیه جهادی، شاهد تحولات روزافزون در بخش آموزش، معرفتی و تربیتی باشیم.
شاهوار پور گفت: در بسیج در حال مطرحکردن بحث مدرسه مسجد محور هستیم؛ یعنی پلی بین مدرسه و مسجد برقرار و ارتباط تنگاتنگ شود تا برای پشتیبانی در همه حوزهها از جمله مسائل تربیتی انجام شود. بسیاری از مدارس شرایط خوب و شأنیت ندارند و به پشتیبانی نیاز دارند که از این طریق امکانپذیر است.
انتهای خبر/