حالت تاریک
پنج‌شنبه, 17 آبان 1403

تصادف‌های منجر به فوت در خوزستان کاهش یافت

تصادف‌های منجر به فوت در خوزستان کاهش یافت

رئیس پلیس راه خوزستان از افزایش ۱۲ درصدی تصادف‌های منجر به وفت در استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش رهیاب، سرهنگ سعید رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون جاده های خوستان و نقش ان در کاهش تصادفات بین جاده ای  با اشاره به وضعیت تصادف‌ها در نیمه خست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در خوزستان، گفت: بر اساس آمار پالایش نشده در تصادفات ۱۲ درصد افزایش و طبق آمار پالایش شده در تصادف‌های فوتی ۱۲ درصد و در تعداد متوفی ۲ درصد کاهش در استان وجود داشته است.
 
وی به افزایش ۲۳ درصدی تردد در راه‌های خوزستان در این مدت اشاره کرد و افزود: هندیجان، ماهشهر، دزپارت، ایذه و رامهرمز به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را در تصادف‌ها دارند و در خصوص تعیین حق السهم، سازمان‌ها ۶۸ درصد مقصر بوده‌اند.
 
 
سرهنگ رحیمی ادامه داد: پرحادثه‌ترین محور‌های خوزرستان به ترتیب محور اندیمشک – شاوور با ۲۹ متوفی، اهواز تا شاوور ۲۳ متوفی، اهواز – آبادان ۱۸ متوفی، محور ایذه – دهدز ۱۴ متوفی، هفتکل – باغملک ۱۳ مورد، آبادان – شادگان ۱۲ مورد، محور اهواز – خرمشهر ۱۱ مورد، هندیجان – دیلم ۹ متوفی، اهواز – حمیدیه  و محور سوسنگرد با هشت متوفی بوده‌اند.
 
 
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به برخی از چالش‌ها در حوزه ترافیک، اضافه کرد: یک سری عملیات اجرایی در راه‌های خوزستان در حوزه اربعین وجود دارد که امسال باقی مانده‌اند و انتظار می‌رود سال آینده پیگیری شوند. سیستم حمل و نقل مسافر در  محور‌های روستایی و ناهجاری‌های ترافیک نیز از دیگر مشکلات هستند.
 
 
وی می‌گوید: باید از ظرفیت مراجع قضایی در خصوص حمل مسافر در اتاق بار که در شهر‌های شمالی استان خوزستان بسیار زیاد است، استفاده شود. با توجه به اینکه پدیده مه‌گرفتگی از یک ماه آینده در استان خوزستان رخ می‌دهد، باید بسیج عمومی در این زمینه داشته باشیم و در غیر این صورت تصادفات زنجیره‌ای گذشته ممکن است تکرار شوند. تصادفاتی که بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی داشتند و می‌توانند برای خوزستان و کشور تبعات اجتماعی و امنیتی داشته باشند.
 
 
سرهنگ رحیمی با اشاره به معضلات حمل بار اضافه گفت: در حال حاضر بیشترین مشکل در حوزه حمل بار اضافه مربوط به معادن است و وزارت صمت باید مصوب کند که معادن، بار اضافه به کامیون‌ها ندهند تا مشکلی در جاده‌ها ایجاد نشود.
 
 
نبود کارگروه اطفای حریق در جاده ها، مشکلی جدی
 
وی با بیان اینکه مشکل جدی، نبود کارگروه اطفای حریق در جاده‌ها است، افزود: مواردی داشته‌ایم که در پی حوادث، مردم در آتش سوخته‌ان، د، اما امدادرسانی برای مهار آتش وجود نداشته است و این مساله می‌تواند چالش جدی برای ما باشد. در زمان آتش‌سوزی در موارد حمل بار خطرناک، الزاما تنها باید راه را ببندیم و شاهد سوختن محموله و خودرو باشیم و جرثقیل و آتش‌نشانی در جاده‌ها نداریم.
 
 
سرهنگ رحیمی ادامه داد: برای اینکه مه‌گرفتگی را به رانندگان اعلام کنیم بادید در ابتدای همه جاده‌های اصلی تابلوی VMS نصب و از هم‌اکنون در این رابطه تلاش شود.
 
 
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات تعریض نشدن و جداسازی محور‌های شریانی، دوطرفه و کم عرض بودن محور‌هایی مثل محور خرمشهر – اهواز، ایذه – چهارمحال و بختیاری، اهواز – مسجدسلیمان و دزفول – شوشتر است که سالانه تعداد زیادی از هموطنان جان خود را در این جاده‌ها از دست می‌دهند.
 
 
رئیس پلیس راه خوزستان می‌گوید: بیش از ۲۱ درصد تصادفات ۶ ماهه نخست امسال مربوط به واژگونی و خروج از جاده بوده‌اند و در محور‌هایی رخ داده‌اند که جاده‌ها شیب شیروانی ندارند. با توجه به این مساله باید نسبت به ایجاد پارکینگ و مجتمع‌های خدمات رفاهی و همچنین ایجاد شیب مناسب در مقاطع مشرف به پرتگاه‌ها، حاشیه رودخانه، کانال‌های آبیاری و موارد دیگر به ویژه در محور‌های اهواز – اندیمشک، اهواز – خرمشهر، اهواز – آبادان، آزادراه خلیج فارس، ماهشهر – هندیجان، اهواز – سربندر، آبادان – ماهشهر، ایذه – باغملک و مسجدسلیمان به اندیکا اقدام شود.
 
 
سرهنگ رحیمی گفت: در آزادراه‌های زال و خلیج فارس کی می‌خواهند ۱۰ کیلومتر از مسیر را روشنایی ایجاد کنند؟ باید ایجاد روشنایی در این مسیر‌ها پیگیری شود.
 
پایان پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از