حالت تاریک
پنج‌شنبه, 17 آبان 1403
سند راهبردی توسعه نیشکر تشریح شد؛

تصاحب ۳۸ درصدی بازار شکر هدف توسعه نیشکر

تصاحب ۳۸ درصدی بازار شکر هدف توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در دیداری عیدانه با مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه، ضمن تشریح سند راهبردی شرکت توسعه نیشکر در سال جدید، بر عزم این شرکت برای تحقق شعار «جهش تولید» تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ عبدعلی ناصری روز یکشنبه «۲۶ فروردین‌ماه» با حضور در آیین عیدانه توسعه نیشکر، اظهار کرد: این سند راهبردی بر چهار محور سرمایه انسانی، محیط‌زیست، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و تقویت تحقیق و توسعه تمرکز دارد.

وی با تأکید بر عزم همگانی برای تحقق اهداف سند راهبردی افزود: از تمامی مدیران نیشکری می‌خواهم تا با تعهد و جدیت، برنامه‌های این سند را در واحدهای تحت مدیریت خود اجرا کنند؛ افزایش سه‌درصدی سهم نیشکر از بازار شکر کشور یکی از اهداف کلیدی این سند راهبردی است.

مدیرعامل توسعه نیشکر گفت: با دستیابی به این هدف، سهم این صنعت از بازار شکر کشور به ۳۸ درصد می‌رسد و جایگاه نیشکر با تولید ۸۰۰ هزار تن شکر، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان این محصول تثبیت خواهد شد.

کسب ۴۰ درصد درآمد از صادرات محصولات نیشکری

ناصری بر ضرورت توسعه صادرات محصولات جانبی نیشکر تأکید کرد و عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی این شرکت، کسب ۴۰ درصد درآمد از محل صادرات این محصولات است.

وی با اشاره به تنوع محصولات جانبی نیشکر از جمله الکل طبی، خمیرمایه، ام دی اف، خوراک دام و محصولات پلی‌اتیلن، خاطرنشان کرد: این محصولات دارای بازارهای صادراتی مناسبی هستند و می‌توانند سهم قابل‌توجهی در افزایش درآمد شرکت‌ها داشته باشند و بهبود و توسعه تولید، از دیگر محورهای این سند راهبردی است.

مدیرعامل توسعه نیشکر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شاهد تنوع در تولید محصولات و همچنین عرضه آنها در بسته‌بندی‌های متنوع متناسب با نیاز مصرف‌کننده خواهیم بود.

ناصری در ادامه بر توسعه بازار صادرات محصولات الکل طبی و خمیرمایه تأکید کرد و گفت: این امر از طریق تقویت و متنوع‌سازی روش‌های فروش و برندسازی، بازاریابی و تبلیغات صورت می‌گیرد.

برنامه‌ریزی برای عبور از ظرفیت اسمی تولید

وی از عبور کشت و صنعت امام خمینی (ره) و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از ظرفیت اسمی تولید خبر داد و بیان کرد: این عبور را نشان‌دهنده عزم و اراده راسخ مجموعه نیشکر برای تحقق جهش تولید در سال جاری دانست.

مدیرعامل توسعه نیشکر عنوان کرد: برنامه‌ریزی مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره کشت و صنعت‌ها و شرکت‌های تابعه باید به‌گونه‌ای باشد که تا پایان سال مالی ۱۴۰۵-۱۴۰۴، تمامی این واحدها از ظرفیت اسمی خود عبور کرده و به جهش تولید دست پیدا کنند.

احیای هفت‌تپه دستاورد مهم توسعه نیشکر

ناصری، احیای هفت‌تپه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سه سال گذشته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دانست و گفت: از تلاش و تعهد کارگران این مجموعه برای بازگشت دوباره به چرخه تولید قدردانی کرد.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی کارخانه شکر هفت‌تپه و بازنگری در شیوه کاشت، داشت و برداشت نیشکر برای رسیدن به ظرفیت اسمی و شکوفایی کامل این واحد نیشکری لازم و در اولویت است.

مدیرعامل توسعه نیشکر  بر ضرورت استفاده از روش‌های جدید در مدیریت مزرعه و پایش مزارع تأکید کرد: در سال پیش رو از هوش مصنوعی و ابزارهای ماهواره‌ای برای انجام بهتر این کار استفاده می‌شود.

امروز رفاهی در صدر اولویت‌های مدیریتی

ناصری بیان کرد: تشکیل کمیته‌های سرمایه‌گذاری، بورس، ریسک و دانش‌بنیان، راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده، جذب سرمایه و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی، توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی سازمانی، بهینه‌سازی مصرف منابع مطابق با استانداردها، توسعه تحقق و توسعه با همکاری مؤسسه آموزش و تحقیقات توسعه نیشکر، بهبود تعامل و ارتباط مؤثر با جوامع پیرامونی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، بهبود و توسعه پشتیبانی و زیرساخت و پشتیبانی از تولید باهدف توسعه درآمد از دیگر محورهای سند راهبردی محسوب می‌شوند.

وی از همه کارکنان خدوم توسعه نیشکر برای تحقق رشد تولید قدردانی کرد و گفت: توجه و بهبود مستمر امور رفاهی، حقوقی و مزایا باید در صدر اهتمامات مدیران توسعه نیشکر قرار گیرد.

 در ادامه این مراسم و دیدار عیدانه، مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص این سند راهبردی پرداختند و بر همدلی و تلاش برای تحقق رشد تولید در راستای شعار سال تأکید کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از