رئیس اداره راهداری و حملونقل دزفول مطرح کرد:
کمبود ماشینآلات در اداره راهداری و حملونقل دزفول
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول گفت: طی سالهای گذشته فقط یک دستگاه گریدر به این حوزه اختصاصیافته و ماشینآلات راهداری اختصاص نیافته است.
به گزارش شبکه اطّلاعرسانی «رهیاب»؛ محمدمهدی شریف روز دوشنبه در نشست خبری در اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول اظهار کرد: یک هزار و ۱۳۲ کیلومتر انواع راه روستایی درجه یک در دزفول وجود دارد که با وجود وسعت کار و طی مسیر ۱۳ ساعته از ابتدا تا انتهای حوزه استحفاظی، اعتبار زیادی برای این حوزه اختصاص داده نمیشود.
وی افزود: تعریض و روکش آسفالت معابر برعهده اداره راه و شهرسازی است و بعد از تحویل وظیفه نگهداری و مرمت جادهها برعهده اداره راهداری و حملونقل جادهای است البته برای حل مشکلات مردمی اقداماتی چون روکش آسفالت و خطکشی نیز انجام میشود.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان دزفول با بیان اینکه این اداره با داشتن حدود ۲۰ نیروی انسانی برای پوشش چنین وسعتی با مشکل مواجه است، گفت: طی سالهای گذشته فقط یک دستگاه گریدر به این حوزه اختصاصیافته و ماشینآلات راهداری اختصاص نیافته است.
وی با بیان اینکه تنها لودر راهداری نیز سالها قبل بهصورت کامل بازسازی شده است، افزود: تعدادی ماشینآلات برای استان خوزستان خریداری شده است که امیدواریم تعدادی از آنها به دزفول تعلق گیرد.
شریف بیان کرد: دو کمپرسی در حال حاضر در این حوزه فعال بوده و یک کمپرسی نیز اسقاطی است.
سرقت علایم رانندگی و گاردریل یکی از معضلات راهداری دزفول است
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول با اشاره به سرقتهای مکرر جادهای عنوان کرد: این سرقتها علاوه بر تحمیل ضرر مالی به دولت، سطح ایمنی جاده را کاهش میدهد و منجر به تصادف و مرگومیر میشود از این رو پیگیری قضایی در این زمینه ضروری است.
وی به سرقت گاردریل جادههای سردشت و شهیون نیز اشاره کرد و افزود: سرقت گاردریل مشکلات زیادی در این جادهها ایجاد کرده است؛ لذا برای جلوگیری از این سرقتها از علائم کامپوزیتی استفاده میشود که عملاً سودی برای سارقان ندارد.
شریف بر ضرورت نگهداری از گاردریلها تأکید کرد و گفت: تأمین دوباره گاردریل هزینههای زیادی بر دوش متولیان گذاشته است.
وی به وجود حدود ۳ هزار انواع دستگاه کامیون و کشنده، ۴ هزار راننده، ۲۵ شرکت حملونقل بار و هشت شرکت حملونقل مسافر در دزفول اشاره و بیان کرد: دزفول در حوزه حملونقل جزو شهرستانهای درجه یک استان و کشور است.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول با اشاره به اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ نفر در شرکتهای حملونقل دزفول این شهرستان بیان کرد: گرانی اتوبوس باعث شده تردد این خودروها برای حمل مسافر مقرونبهصرفه نباشد به طوری که در حال حاضر فقط سرویسهایی به سمت تهران، کرج، اصفهان و شیراز فعال است و اتوبوسهای مسیر دزفول به اهواز غیرفعال است.
وی در خصوص تردد زائران اربعین حسینی نیز گفت: تردد مینیبوس در مرز چذابه ممنوع است؛ زیرا در صورت تصادف تلفات زیادی به همراه دارد؛ با توجه به اینکه جاده اهواز به سوسنگرد امنیت بیشتری دارد قرار است تردد از این مسیر انجام شود که شرکتهای مسافربری باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
شریف با بیان اینکه احداث پایانه حملونقل کالا با مشکل زمین همراه بود که اکنون سند آن صادر شده است، بیان کرد: این زمین در حال حاضر معارض دارد که در حال رفع آن هستیم.
وی ادامه داد: زمین موردنظر برای احداث پایانه حملونقل دزفول با ۱۰ هکتار وسعت در بلوار دانش واقع شده است و با احداث آن برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اشتغالزایی میشود.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول به مشکلات کامیون، تریلر و کشندههای دزفول از جمله پارکینگ و مزاحمتهایی که در سطح شهر ایجاد میشود، اشاره و تأکید کرد: حدود ۳ هزار کامیون در سطح شهر دزفول وجود دارد که مشکلات زیادی برای پارک آنها در نقاط مختلف وجود دارد.
وی افزود: امیدواریم با پیگیریهای بیشتر شاهد تأمین اعتبار و احداث این پایانه باشیم.
شریف به وجود چاله در جادههای مختلف این شهرستان اشاره کرد و افزود: شکایتهای زیادی در جاده اوج به سیاه منصور وجود دارد که از طریق فرمانداری و نماینده دزفول در حال پیگیری است.
وی افزود: سهمیه آسفالت گرم بسیار ناچیز است ضمن اینکه ادوات و غلتک نیز نیاز است که امیدواریم با اختصاص سهمیه بیشتر چالههای جادهها را بهسازی کنیم.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول گفت: میزان تصادفات جادهای به علت ورود گردشگران در آخر هفته بیشتر میشود که با وجود نیروهای کم و وسعت زیاد امکان رسیدگی به تصادفات نیست.
وی با بیان اینکه وجود چالهها در زمستان بیشتر است، افزود: شانه راه و وجود مغازه و باغ در حریم راه نیز که با شستوشو همراه است مشکلاتی برای جادهها ایجاد کرده است.
شریف در خصوص وضعیت ورودی شهرها گفت: سالهای گذشته طی نامهنگاری شهرداری به اداره راهداری، حریم جادههای ورودیهای شهر دزفول به شهرداری مطرح شد که این موضوع در سال ۹۲ با حضور فرماندار، دادستان و شهرداری بررسی و ورودیهای شهر به شهرداری سپرده شد.
وی به مشکلات ایجاد شده در پی این مصوبه اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین مشکل مربوط به جاده محمد ابن جعفر است که با ساختوسازهایی همراه بوده است.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول گفت: پیگیریهای زیادی در این خصوص انجام و دوباره ورودیهای شهر با دستور دادستانی به اداره راهداری و حملونقل جادهای سپرده شد.
وی افزود: حریم راه از نظر اداره حملونقل ۵۲/۵ متر و از نظر شهرداری ۲۲/۵ متر است که این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده و ساختوسازهایی که در سالهای قبل با مجوز شهرداری انجام شده باید تخریب و حریم راه رعایت شود.
شریف تأکید کرد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود تا مردم از سردرگمی بیرون آیند؛ باید مصوبهای صادر و دستور تخریب ساختوسازهایی که در حریم جاده انجام شده صادر شود این در حالی است که مبالغی نیز برای ساختوسازهایی که انجام شده به شهرداری دزفول داده شده است.
وی با اشاره به مشکلات جاده پل گاومیش آباد، سیاه منصور، سردشت و محمد ابن جعفر افزود: ساختوسازهای انجام شده در جاده سوارغیب نیز بدون مجوز انجام شده بود که توسط راهداری و جهاد کشاورزی تخریب شدند.
هیچ مجوزی برای حفظ ایمنی جاده برای احداث دکه داده نمیشود
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول با بیان اینکه شهروندان برای هرگونه ساختوساز باید استعلام بگیرند تا دچار ضرر و زیان نشوند، گفت: هیچ مجوزی بهمنظور حفظ ایمنی، برای احداث دکه در حریم جاده داده نمیشود.
وی با بیان اینکه تعریض و روکش آسفالت جادههای روستایی بر عهده اداره راهداری و حملونقل جادهای است، افزود: جاده ابوالحسن سردشت و گردنه خودکار خرابی زیادی دارد که به علت نبود اعتبار امکان مرمت آنها نیست و امیدواریم با پیگیری نماینده اعتبار لازم اختصاص داده شود.
شریف خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱/۵ کیلومتر از جاده روستایی بنوار شامی و یک کیلومتر از جاده روستای خیبر با اعتبارات نفتی بهسازی شد.
سه مجتمع رفاهی بین جادهای در دزفول فعال است
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول گفت: سه مجتمع رفاهی بین جادهای در دزفول وجود دارد که دو مجتمع از این تعداد فعال است و یک مجتمع در جاده شوشتر در حال احداث است.
وی افزود: محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و هر فرد متقاضی دارای زمین میتواند نسبت به احداث چنین مجموعههایی اقدام کند.
پیگیری برای تأمین گازوئیل یورو برای کامیونهای دزفول در حال انجام است
شریف گفت: پیگیری برای تأمین گازوئیل ویژه کامیونهای دزفول در حال انجام است که امیدواریم محقق شود؛ در حال حاضر چهار پمپ گازوئیل در سطح شهر فعال است که باید دو پایگاه دیگر راهاندازی شود.
وی افزود: دزفول مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین ندارد و با وجود ۱۲ سال پیگیری، افراد باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای دزفول گفت: زمینی با پیگیریهای انجام شده برای احداث مرکز معاینه فنی این خودروها حوالی روستای حسین کلولی در نظر گرفته شده است.
انتهای خبر/