
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر:
پروژه مترو اهواز دوباره آغاز میشود
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: آغاز دوباره روند پیگیری پروژه قطار شهری اهواز که تفاهمنامه اجرایی آن با قرارگاه خاتمالانبیا منعقد شد و بهزودی کار اجرایی آغاز خواهد شد.
به گزارش شبکه اطّلاعرسانی «رهیاب» به نقل از روابطعمومی شواری شهر؛سیاوش محمودی اظهار کرد: در برخی ساعات شبانهروز بهویژه از بعدازظهر تا شب در هسته مرکزی شهر و کیانپارس بهویژه در خیابان پهلوان و بلوار چمران، شاهد ترافیک در شهر هستیم. در ساعات آغاز و پایان فعالیت ادارات و مدارس نیز برخی بلوارهای اصلی دچار ترافیک میشوند هر چند رفتوآمد روان است.
وی با اشاره به پیشبینی ساخت رمپ روی پل هفتم بهمنظور روانسازی ترافیک کیانپارس افزود: ماههاست در انتظار مجوز پلیس راهنماییورانندگی برای ایجاد رمپ پل هفتم، هستیم.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر اهواز بیان کرد: با اجرای این رمپ، خودروها بهجای واردشدن به خیابان پهلوان، وارد بلوار ساحلی میشوند و بار ترافیکی این منطقه پرتردد کیانپارس به سمت خیابان پهلوان و بلوار چمران کاهش مییابد.
وی ادامه داد: این پروژه در قالب قرارداد میدان جمهوری «شهدای غزه» اجرا میشود و اعتبارات موردنیاز موجود و پیمانکار تعیین شده است؛ اما به دلیل صادرنشدن مجوز از سوی پلیس، هنوز کار آن اجرایی نشده است.
محمودی عنوان کرد: همچنین یکی از معضلات جدی ترافیک در خیابان پهلوان است که مشاور در حال بررسی چند طرح در این خیابان است.
یک پل جدید در کیانپارس اهواز ساخته میشود
وی با اشاره به مطالعات، طراحی و حتی انتخاب پیمانکار بلوار چمران نیز انجام شده است تصریح کرد: مقرر است ساختمانی در میدان چمران ساخت شود و از دل این ساختمان، یک پل عبور کند. تاکنون چنین پروژهای در ایران انجام نشده است و اکنون در حال بررسی توافقنامه آن هستیم.
این مقام مسئول بیان کرد: شهرداری اهواز مطالباتی از شرکت نفت دارد و بر اساس یک توافقنامه با نفت، مقرر شده است در قالب پرداخت مطالبات و همچنین مسئولیتهای اجتماعی، اعتبار این پروژه تأمین شود؛ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در این زمینه پیشبینی شده است.
محمودی گفت: این پروژه بهصورت مشارکتی اجرا شود و شرکتی که کار ساخت ساختمان را انجام میدهد، ساختمان را بهعنوان بخشی از سهم خود بگیرد و پل را برای بهرهبرداری بسازد.
وی افزود: این پل، مسیر شرق به غرب را دنبال میکند و احتمال دارد تا پایان سال یا ابتدای سال آینده کار اجرای آن آغاز میشود و مقرر شده است کار در مدت دو سال به پایان برسد.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر اهواز در خصوص روند پیگیری آغاز دوباره پروژه قطار شهری هم گفت: تفاهمنامه اجرای قطار شهری اهواز با قرارگاه خاتمالانبیا منعقد شده است و بهزودی این تفاهمنامه به توافقنامه تبدیل میشود و قبل از تبدیل توافقنامه به قرارداد، کار اجرایی آغاز خواهد شد.
وی افزود: برای اجرای گام اول و دوم خط یک قطار شهری اهواز، ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت آماده پرداخت برای اجرای این پروژه است.
انتهای خبر/