مدیرکل امور مالیاتی خوزستان:
صورتحساب الکترونیکی شرط اصلی دریافت اعتبار مالیاتی است
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به بخشنامه جدید، بر ضرورت استفاده از صورتحساب الکترونیکی تأکید کرد و گفت: از ابتدای دیماه ۱۴۰۴، اعتبار مالیات بر ارزش افزوده صرفاً بر اساس صورتحسابهای الکترونیکی محاسبه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی شبکه اطّلاعرسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی ادارهکل امور مالیاتی خوزستان؛ علی خورشیدی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور، از تاریخ اول دیماه ۱۴۰۴ به بعد، اعتبار مالیات بر ارزش افزوده صرفاً با صورتحسابهای الکترونیکی محاسبه خواهد شد و صورتحسابهای غیرالکترونیکی دیگر در این زمینه معتبر نخواهند بود.
وی افزود: مطابق ماده ۲۸ قانون مالیات بر سوداگری و سفتهبازی، هزینههای مستند به صورتحسابهای غیرالکترونیکی تنها تا تاریخ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۶ قابل پذیرش است و پس از آن، صرفاً هزینههای دارای صورتحساب الکترونیکی به عنوان هزینههای قابل قبول مالیاتی پذیرفته میشوند.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با تأکید بر ضرورت آمادهسازی فعالان اقتصادی استان گفت: مودیان باید هرچه سریعتر نسبت به ثبتنام و استفاده از سامانه مودیان و پایانههای فروشگاهی اقدام کنند تا در محاسبات مالیاتی با مشکل مواجه نشوند.
وی یادآور شد: عدم توجه به این الزام قانونی میتواند موجب رد هزینهها و محرومیت از اعتبار مالیاتی شود؛ بنابراین فعالان اقتصادی استان باید این تغییر مهم را جدی گرفته و از هماکنون برای اجرای آن برنامهریزی کنند.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!